اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند
سرخط خبرها

سهم متقابل مردم و مسئولان در تحقق هوای پاک | سهم مشهد از هوای پاک، فقط ۱۴ روز از ابتدای سال تاکنون (۲۶ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۶۶۰۴
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
سهم متقابل مردم و مسئولان در تحقق هوای پاک | سهم مشهد از هوای پاک، فقط ۱۴ روز از ابتدای سال تاکنون (۲۶ دی ۱۴۰۲)
مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد به تشریح شاخص کلی کیفیت هوای مشهد از ابتدای سال تاکنون پرداخت و درخصوص اهمیت کیفیت هوا توضیحاتی ارائه کرد.

رضا اسماعیلی در آستانه روز ملی هوای پاک در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درخصوص عوامل آلودگی در مشهد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع کیفیت هوا برای ما و شهروندان، یک روز در سال به نام هوای پاک نام‌گذاری شد که به سال ۷۴ به بعد برمی‌‎گردد. ۲۹ دی‌ماه به عنوان «روز  هوای پاک» و هفته پایانی دی ماه به عنوان «هفته هوای پاک» نام‌گذاری شده است که توجهات را به اهمیت کیفیت هوا زنده کند.

وی افزود: هر ساله شعاری از سوی محیط‌زیست کشور ابلاغ می‌شود که شعار امسال «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» است که بار معنایی گسترده‌ای دارد و درواقع بیانگر این است که مسئولان در برابر آلودگی هوا باید پاسخگو باشند و از طرفی شهروندان باید در بهبود کیفیت هوا کمک کنند.

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد ادامه داد: براساس لیست سیاهه انتشار آلایندگی‌های مشهد سهم منابع در آلودگی هوا مشخص است و در نتایج این طرح مشخص شده که ۶۴درصد آلودگی‌های مشهد مربوط به منابع متحرک از جمله خودروها، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها و... است، ۳۴ درصد از آلودگی‌های این شهر مربوط به منابع ثابت مانند کارخانه‌ها، معادن شن و ماسه و... است. علاوه بر این دو منبع سیاهه انتشار آلایندگی‌ها مربوط به منابع داخلی است، برخی از آلودگی‌ها نتیجه منابع طبیعی از جمله ورود گردوغبار است که متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و ... به کرات شاهد گردوغبار و افزایش ذرات معلق بوده‌ایم.

اسماعیلی درخصوص کانون‌های منابع طبیعی، عنوان کرد: کانون‌های منابع طبیعی و چشمه خیزش گردوغبار متفاوت است و نمی‌توان گفت که تمام گردوغبار و توده‌ها ناشی از منابع خارجی است. طبق بررسی‌های انجام شده نیمی از گردوغبار‌ها ناشی از کانون‌های داخلی است.

وی به تشریح شاخص کلی کیفیت هوای مشهد از ابتدای سال تاکنون پرداخت و گفت: مشهد از ابتدای سال تاکنون تنها ۱۴ روز هوای پاک داشته است. ۲۰۳ روز هوای قابل قبول، ۷۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۹ روز ناسالم برای همه افراد و ۳ روز هم بسیار ناسالم بوده است.

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در پایان بیان کرد: کم بارشی‌ها باعث شده در سراسر منطقه سطح زمین کاملا خشک، بدون پوشش گیاهی و مستعد خیزش گردوغبار باشد به همین دلیل وزش باد شدید منجر به خیزش گردوغبار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->